string(118) "Smarty error: [in template:24 line 299]: syntax error: unrecognized tag 'return' (Smarty_Compiler.class.php, line 590)" Icy.pl - Icy Tower, download, rekordy, turnieje - Ogólnie o Icy Tower

Polskie Centrum Icy Tower - Icy.pl

Ściągnij za darmo najnowszą wersję Icy Tower - 1.5! Kliknij tutaj!

icy.pl na portalach społecznościowych

Centrum Download Icy Tower!

Pierwszy w Polsce tak wielki zbiór plików związanych z IT! Znajdziesz tu Icy Tower, postacie, mody, powtórki, dodatki takie jak programy i wiele więcej! Kliknij tutaj!

Światowa Lista Rekordów Top10

Zobacz najlepsze wyniki graczy z całego świata w najróżniejszych kategoriach. Wejdź na listę i sprawdź czy i Ty możesz znaleźć się wśród czołowych graczy Icy Tower.

Wyślij swoje powtórki

Prześlij plik swojej powtórki a będzie ona dostępna na naszym serwerze pod krótkim adresem, który będziesz mógł umieszczać wszędzie tam, gdzie będziesz chciał się pochwalić swoimi osiągami

Reklama

Ogólnie o Icy Tower

Skoro wszedłeś do tego działu, jesteś początkujący w światku IT, ewentualnie trafiłeś tu przez przypadek i postanowiłeś sprawdzić, o co tu chodzi. Pomijam starych wyjadaczy, którzy weszli tu z ciekawości. Na początek namieszczę naprawdę podstawowe informacje. Wyjaśnienia trudnych pojęć oznaczonych gwiazdką znajdziecie w słowniczku.

Co to jest?

Co to właściwie jest Icy Tower? Otóż, jest to darmowa platformówka zręcznościowa. Jej zasady są proste – jedynym celem jest zajście głównym bohaterem o imieniu Harold jak najwyżej po ustawianych coraz wyżej platformach (schodkach). Spadnięcie poza ekran wiąże się z końcem rozgrywki. Naszą postacią kierujemy za pomocą strzałek lewo i prawo oraz spacji (skok). Żeby nie było za łatwo, obszar gry cały czas przesuwa się w górę. Bycie zjedzonym przez dolną krawędź ekranu również kończy grę.

W tym momencie może wydawać się, że gra którą opisuję jest bardzo nudna. No bo gdzie tu rywalizacja o której tak głośno w newsach na naszej stronie – rekordy, turnieje i tak dalej? Nie wspomniałem bowiem o kilku detalach. Po pierwsze, schodki po których wchodzimy, są numerowane, więc za pierwszą i podstawową kategorię w IT można uznać (bo nie zawsze tak było, o czym w poddziale trochę historii) piętra lub z angielskiego: floor.

To jednak nie wszystko, byłoby zbyt nudno, gdyby cała zabawa kończyła się na piętrach. :) Twórcy gry wymyślili sobie, że za każdy schodek na który wejdziemy, dostaniemy premię w postaci 10 punktów (score). Oprócz tego, po uzyskaniu odpowiedniej prędkości (biegnąc przez jakiś czas w jedną stronę) Harold może skakać wyżej niż zazwyczaj. Wskoczenie za jednym zamachem na dwa, trzy, cztery lub pięć schodków (czyli ominięcie kolejno jednego, dwóch, trzech lub czterech) uaktywnia tryb kombo (combo). Najmniejszy możliwy kombos to 4, wykonany jednakże dwoma skokami (2+2). Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykonywać długie skoki kilka razy pod rząd. Należy jeszcze dodać, że za każde combo otrzymujemy premię punktową, która równa jest kwadratowi wartości kombosa (przykładowo zrobiliśmy combo 4: 4*4=16 i tyle wynosi premia). Więcej w dziale punktacja, tam znajdziecie też prosty kalkulator, przeliczający combo na score i na odwrót.

W tym momencie mamy już wyjaśnione znaczenie wszystkich oficjalnych, czyli wbudowanych w Icy Tower, trybów gry – score, floor i combo. Przyjęło się, że wymienia się je w takiej właśnie kolejności.

Oprócz powyższych istnieją też kategorie nieoficjalne, jak NML, UNML, FML, JC2(3, 4, 5), RML, CCC(1, 2, 3, 4, 5), ProFloor i inne. Niektóre tryby gry można łączyć ze sobą, np. JC2 z RML i CCC1: powstanie wówczas CCC1JC2RML. Marginalną sprawą jest, że ugranie powtórki w takiej kategorii jest raczej niewykonalne. :)

Należy jeszcze wspomnieć o zegarze, który co 30 sekund przyspiesza przesuwanie się ekranu, aż do piątego uderzenia. Wtedy sam wariuje i wskazówka zaczyna bez końca obracać się do tyłu.

Wprowadzenie

Harold pewnego dnia zauważył dziwną, bardzo wysoką wieżę. A jako że do strachliwych nie należał, postanowił do niej wejść. Okazało się, że coś – jakiś huragan? – powyłamywał większość schodów. Co więcej, im wyżej, tym jest zimniej, a schodków jest mniej (w tym momencie została już wyjaśnione pochodzenie nazwy gry: lodowa wieża). Mimo tego nasz Harold postanowił wspiąć się na szczyt wieży, chociażby po to, by sprawdzić co tam się znajduje (tak naprawdę gra nigdy się nie kończy, można wspinać się w nieskończoność). I w tym momencie potrzebni jesteśmy my, równie dzielni i nieustraszeni jak nasz bohater gracze. Czy pomożecie Haroldowi? Tak? To do dzieła! :)

Ogólne informacje

Powyższe akapity wymagają kilku wyjaśnień.

  1. Powyższe wprowadzenie nie jest tłumaczeniem oficjalnego wprowadzenia do gry w pliku readme. Powstało jednakże na jego podstawie i jest z nim zgodne. :)
  2. Imię Harold jest umowne. Jest to oczywiście nazwa podstawowej postaci w Icy Tower, ale od IT 1.2 możemy je zmieniać (np. na znajomego Harolda, Disco Dave’a). Więcej o dodawaniu nowych postaci do gry oraz ich tworzeniu możecie dowiedzieć się na innych artykułach na stronie.
  3. Jak łatwo się domyśleć, istnieje tylko parę kategorii, które nadają się do rozgrywania turniejów szybkich. Szybki turniej to taki, który nie wymagają od organizatorów oglądania całej powtórki (jak np. UNML). Są to score, floor, combo (wbudowane), NML, RRML i CCC. Gdy powtórka jest nagrana w jednej z tych kategorii, organizatorzy nie przeglądają jej ręcznie, ale używają programu zwanego ITR Checker. Więcej o nim przeczytasz w naszym downloadzie.
  4. Oprócz oficjalnej listy rekordów na stronie FLD istnieją też liczne listy nieoficjalne, czy też listy zajmujące się nieoficjalnymi kategoriami.

Krótko o historii IT

Pierwsza wersja Icy Tower została opublikowana 22 grudnia 2001. Zdziwieni, prawda? Dzisiaj ponad 16-letnia grafika (do miłośników strzelanek 3D na 8 CD: ta gra jakąśtam grafikę jednak ma, mimo wszystko) przetrwała próbę czasu. Ówczesna wersja gry, 1.0, nie miała jeszcze powtórek. Gracze nie zdążyli jednakże jej poznać, bo bardzo szybko (już 11 stycznia 2002) wyszło kolejne IT, oznaczone jako 1.1. Wprowadzono plik z zapisem rekordów (można było go przesłać na ówczesną listę rekordów, jednakże szybko ją zamknięto, ponieaż plik można było sfałszować). Za czasów 1.0 i 1.1 kategoria, w której bito rekordy, score, grana była najczęściej. Niektórzy jednak wyłamali się od reszty i grali na floor. Nieoficjalnie oczywiście, bo takie rekordy należało po prostu pamiętać – nie były zapisywane w pamięci gry. Tacy gracze byli traktowani trochę jak kosmici: przecież w to gra się na score!, mówiono.

Nastały trudne czasy dla Icy Tower, dla społeczności oraz dla twórców. Ci ostatni niemal co chwila byli ponaglani o przyspieszenie prac nad IT 1.2, już z powtórkami. Doskonale rozumiano, jakie to da możliwości.

11 października 2003 wielu graczy odetchnęło z ulgą: nareszcie powtórki, czyli rywalizacja, niepodważalne dowody rekordów (co ciekawe, wielu mistrzów z czasów 1.1 zniknęło ze sceny po pojawieniu się 1.2), być może także turnieje. Szybko zostało uruchomionych wiele list rekordów, a w grudniu 2003 Syo, uznawany dziś za guru turniejów Icy Tower, zorganizował z powodzeniem na forum nieistniejącej już polskiej strony IcyTower.NET, wówczas największej stronie o IT na świecie, Polski Turniej Icy Tower. Była to pierwsza tego typu rywalizacja w IT. Przed jego półfinałami strona IT.NET upadła, oczywiście razem z forum, nie było więc gdzie dokończyć turnieju. W tym momencie, na początku stycznia 2004, z inicjatywy SaleiBa, Vinyanova, Syo, Tajka i Piotrka/petra (czyli praktycznie 3/5 starej ekipy IT.NET) powstała strona, na której właśnie jesteś. :)

Później w 2004 dla społeczności miały miejsce jeszcze liczne wzloty (m.in. PTIT 2, Mistrzostwa Polski, pojawienie się Włochów, Johna Beaka), ale i upadki (odkrycie ghost floorów, przedwczesne zakończenie Mistrzostw Świata, półroczna przerwa w działalności Icy.pl). W międzyczasie kilku graczy zawiesiło swoje kariery z powodu gfów , dlatego rok 2005 minął w raczej atmosferze. Miały oczywiście miejsce zapowiedzi bogatej w wydarzenia przyszłości. Były rekordy Johna Beaka: 6121 floor 1 stycznia (pierwsze 5000) i 1042825 score oraz 1016 combo (pierwsze 1000 combo/milion score). Był także najlepszy wieczór w historii polskiego IT: 5 luty, ok. 20:30. Składało się nań 3988 floor tajka, a następnie, prawie pięć godzin później, kontratak Syo – 4731, drugi w historii floor w IT 1.2. Potem była kolejna wersja IT, 1.3, już bez gfów i z kilkoma zmianami (premiera 6 września), IT 1.3.1 (drobne poprawki, 29 październik) i wielkie ambicje organizatorów turniejów…

I wszystko zapowiadało się dobrze, jednakże 15 stycznia John Beak, a za nim między innymi Syo, Strack i tajek, przyznali się do spowalniania gry. Wciąż trwają spory, czy można uznać to za oszustwo czy nie (czy specjalne soczewki używane przez bogatszych tenisistów, dzięki którym lepiej widać małe obiekty to doping?). Niezależnie od wyników owej dyskusji, trwają już prace nad IT 1.3.2. Dalszy ciąg napisze życie. :)

Niektórzy powiedzą: miało być krótko!, a ja odpowiem: to jest krótko, o historii IT (mimo że to taka mała, prosta gierka) możnaby pisać jeszcze wiele. Nie wspomniałem o beta–testerach, padzie dysku z jedyną kopią kody źródłowego IT 1.3; o IT.NET była tylko wzmianka. Jednakże zapewniam Was, że powstaje już (istnieje już?) rozbudowane kalendarium i nie tylko!

Podsumowanie

Jeśli masz jakieś pytania związane z IT, zanim je zadasz:

  1. Poszukaj w materiałach dostępnych na naszej stronie
  2. Jeśli nie znajdziesz, wejdź na forumowy dział pomocy i dobrze poszukaj (najlepiej przez opcję szukaj)
  3. Jeśli wciąż nic nie znalazłeś, wróć do punktu pierwszego i drugiego (zawsze można coś przeoczyć)
  4. Jeśli i to nie skutkuje, załóż nowy temat na forum. Na pewno ktoś z nas odpowie Ci tak szybko, jak będzie to możliwe. :)

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o przeszłości społeczności IT (a zwłaszcza jej polskiej części), poszperaj na forum. Wymienionych jest tam wiele dat i konkretnych danych. Poza tym, większość starych wyjadaczy (takich jak autor tego tekstu) będzie zachwyconych, mogąc przekazać komuś odrobinę swojej wiedzy!

Jeśli masz ochotę po prostu porozmawiać z nami, pochwalić się rekordami, wejdź na nasze forum i zrób to – zapraszamy! :)

Źródła