Polskie Centrum Icy Tower - Icy.pl

Ściągnij za darmo najnowszą wersję Icy Tower - 1.5! Kliknij tutaj!

icy.pl na portalach społecznościowych

Centrum Download Icy Tower!

Pierwszy w Polsce tak wielki zbiór plików związanych z IT! Znajdziesz tu Icy Tower, postacie, mody, powtórki, dodatki takie jak programy i wiele więcej! Kliknij tutaj!

Światowa Lista Rekordów Top10

Zobacz najlepsze wyniki graczy z całego świata w najróżniejszych kategoriach. Wejdź na listę i sprawdź czy i Ty możesz znaleźć się wśród czołowych graczy Icy Tower.

Wyślij swoje powtórki

Prześlij plik swojej powtórki a będzie ona dostępna na naszym serwerze pod krótkim adresem, który będziesz mógł umieszczać wszędzie tam, gdzie będziesz chciał się pochwalić swoimi osiągami

Reklama

Kody, oszustwa

Autor gry zabiega o to, aby w Icy Tower nie było możliwości nieuczciwego poprawiania swoich wyników. Nie znaczy to jednak, że w grze brakuje ukrytych trybów do odkrycia. :)

Informacje o kodach umieszczane są w kolejności rosnącej co oznacza, że jeśli interesuje Cię tylko najnowsza wersja IT - 1.3 - musisz przewinąć w dół. ;)

Icy Tower 1.1

W katalogu głównym gry można utworzyć plik o nazwie debug.me. Jego obecność wprowadza grę w tryb debugowania (szerzej opisany poniżej). Oprócz tego umożliwiał on tylko jedną sztuczkę - poruszanie się za pomocą klawiszy strzałek w górę i w dół Wieży. Oprócz tego klawiszom od 1 do 6 przypisano wyświetlanie grafik nagród oraz odtwarzanie ich dźwięków.

Icy Tower 1.2

Sposób na uaktywnienie dodatkowych możliwości Icy Tower nie zmienił się od poprzedniej wersji - tym razem jednak musisz utworzyć w katalogu głównym plik o nazwie fun.mode.on. Gama dostępnych dzięki plikowi opcji została znacznie poszerzona. Pod klawiszami funkcyjnymi kryją się teraz następujące opcje:

F1
Pauzuje grę oraz robi zrzuty ekranu (to ostatnie zresztą także bez włączania czegokolwiek).
F3
Nie zachodzi żadna zmiana.
F4
Tak długo jak będziesz trzymał ten klawisz wciśnięty, na ekranie gry będą się pojawiać liczne informacje techniczne (podobne do tych z wersji debugowania dostępnej w wersji 1.1, ale bardziej złożone).
F5
Początkowo może się wydawać, że nie robi nic, ale tak naprawdę przywraca ekran do normalności, to znaczy - odpowiednio lewą stroną do lewej krawędzi ekranu oraz prawą do prawej. Znajduje to zastosowanie po wykorzystaniu następnego klawisza.
F6
Przemienia ekran w jego lustrzane odbicie (polecam zamienić w tym trybie rolami klawisze lewo oraz prawo :) ).
F7
Przewraca ekran do góry nogami.
F8
Uaktywnia tryb Drunken Mode.
F2-F3, F9-F12
Nie następuje żaden zauważalny efekt.

Zagadnienia szczegółowe

Opcje debugowania

Po uruchomieniu tego trybu (w sposób zależny od wersji Icy Tower) na ekranie pojawią się symbole o z grubsza identycznych nazwach:

LPS: x (1.)
Odpowiada za prędkość przewijania ekranu.
x / 64000 (2.)
Liczba wykonanych podczas całej gry ruchów. Warto zauważyć, że wciśnięcie oraz i puszczenie klawisza jest traktowane jako dwa osobne ruchy.
FPS: x (3.)
Liczba klatek wyświetlanych przez grę w ciągu jednej sekundy. Można się o tym przekonać (tak samo jak o przeznaczeniu zmiennej 1.) naciskając podczas gry klawisz tab.
POS: x, y (4.)
Pozycja Harolda na ekranie mierzona w pikselach. Uwaga: pierwsza liczba odpowiada za oś y, natomiast druga za oś x. Dodatkowo pozycja wertykalna liczona jest od góry ekranu.
x y (z) (5.)
Pierwsza liczba określa, czy Harold znajduje się na krawędzi schodka. Druga odpowiada za aktualnie używaną kombinację klawiszy sterujących grą. Trzecia odzwierciedla ilość czasu minionego od ostatniego naciśnięcia dowolnego klawisza.
any: x (6.)
Zmienna określa położenie Harolda. Wartość 9999 oznacza, że postać znajduje się na schodku, 0 - w powietrzu.
x (7.)
Zmienna o wartości określanej na nowo podczas każdego skoku Harolda. Kiedy tylko postać wybije się w powietrze, przyjmuje ona wartość ujemną, zdradzającą, ile jeszcze brakuje Haroldowi do najwyższego punktu skoku. Następnie w owym punkcie staje się równa zeru, aby podczas lądowania wrócić do wartości początkowej.
rejump: 0 (8.)
Kiedy opcja Rejump jest włączona, zmienna przyjmuje wartość 0, w przeciwnym razie jest równa 0.
x, y, z... (9.)
Numery kolejnych pięter liczone od zera.
x (10.)
Numer aktualnie wyświetlanej klatki postaci.

Przyspieszanie oraz spowalnianie


Od zawsze wiadomo było, że klawisze TAB i F1 przyspieszają lub spowalniają grę, ale powodzenie tego zależało od wielu czynników. Opiszę je wszystkie w tabelce (przyjmuję, że Debug Mode w IT 1.0 działa tak samo jak w 1.1, a Fun Mode w 1.2.1 tak samo jak w 1.2):


Fun/Debug Mode
wersja
gdzie
tab
f1
wł.
1.1
menu
przys.
nic
gra
przys.
spow.*
1.2
menu
przys.
pauz.
gra
spow.
pauz.
wył.
1.1
menu
przys.
nic
gra
przys.
spow.*
1.2
menu
przys.
pauz.
gra
nic
pauz.

pauz. = pauzuje grę (tak długo, jak przytrzymujesz klawisz)
spow. = spowalnia grę
przys. = przyspiesza grę

F1 zawsze - w IT 1.2 - robi zrzuty ekranu w formacie .pcx w głównym katalogu gry (o nazwie "towerxxx.pcx, gdzie xxx to numer danego zrzutu (np. tower012.pcx)).
* - tutaj zrzut ekranu także jest tworzony, ale jako jako jeden plik - "tower.pcx" - w katalogu głównym gry; każdy kolejny zrzut jest zapisywany na poprzednim

Zauważyłem że efekty działania tych klawiszy różnią się także w zależności od trybu gry (pełnoekranowego lub okiennego).

Icy Tower 1.3

W wielkim skrócie:
1. W folderze z gra tworzymy plik 'lets.go'
2. Włączamy grę
3. W grze doskakujemy do 22 schodka i spadamy
4. Zapisujemy powtórkę; jako swoje imię wpisując 'fld', a jako nazwę powtórki 'funmode'
5. Uruchamiamy grę ponownie, tym razem funmode jest juz włączony

A mówiąc nieco jaśniej, bo punkt pierwszy czasem nie jest prosty. Plik ten musi mieć rozszerzenie .go, a więc powinien zostać "rozpoznany" przez system jako plik nieznany. Najprościej jest po prostu stworzyć nowy plik tekstowy i zmienić jego nazwę na "lets.go". Jeśli wciąż ma ikonkę pliku tekstowego, to:
Jeśli używasz systemu Windows 98/Me:
1. wbijasz w start / ustawienia / opcje folderów
2. potem wchodzisz w zakładkę widok
3. na niej odznaczasz 'ukrywaj rozszerzenia plików znanych typów', zastosowujesz i wracasz do początku instrukcji
Natomiast jeśli masz Windows XP:
1. Wejdź w dowolny folder
2. menu narzędzia -> opcje folderów -> zakladka widok
3. odznacz "ukryj rozszerzenia znanych typow plikow", zastosuj, i wracasz na początek instrukcji

Dostępne funkcje:
F3 - Odwraca ekran w pionie
F4 - Odwraca ekran w poziomie
F5 - Drunk mode
F6 - Scroll mode
F7 - Zoom mode
F8 - SuperZoom mode
F2 - Informacje techniczne
0-9 - Pokazuje nagrody
(Ostatni akapit na podstawie strony Kody do gier)

Autor: petr