Analiza
Icy Tower – czym to się je ;)
Nie, to nie będzie jeszcze jeden artykuł, w którym znajdzie się recenzja i podstawy gry.
Jednakże jeśli to czytasz, to po coś to robisz. Znajdziesz tu wiele porad – czyli jak grać, żeby znaleźć się wysoko w rankingach, wygrywać turnieje i odprężyć się przy grze, bo przecież właśnie o to chodzi. Co Ci dadzą rekordy, gdy nie będzie Cię cieszyć gra? Tak więc, niezależnie jak długo już grasz w IT i jak bardzo jesteś w tym dobry – przeczytaj ten artykuł! IT jest tak popularną grą z wielu powodów – przede wszystkim jednak chodzi chyba o ‘społeczność’ tej gry no i to, że Lodowa Wieża wciąga, jak mało która inna gra freeware’owa (polecam ‘Fenomen Icy Tower’). Ale przejdźmy do rzeczy.
I. Najważniejsze aspekty mentalne, potrzebne do zostania mistrzem w Icy Tower:
-
Gra – jeśli grasz dobrze, jesteś w formie i często bijesz rekordy, to jasne, że cieszy Cię gra, chyba, że znudzi Cię już to monotonne podskakiwanie ludzikiem w niebieskiej czapeczce (w podpunkcie 4. także jak temu zapobiec ;) ).
-
Społeczność – jeśli znasz inne osoby zainteresowane Icy Towerem, to zapewne rozmowy z nimi Cię zachęcą, pomogą, a rywalizacja czy wymiana poglądów dotycząca nawet takich banałów jak tego, czy zaczynając lepiej wskoczyć na czwarty, czy piąty schodek, doda ochoty do dalszych starań w rekordach.
-
Urozmaicenia gry – czyli różne mody, programy i gry w egzotycznych kategoriach.
-
Ochota i cierpliwość. No właśnie. Pierwsze trzy punkty dopomagają w jednej bądź drugiej rzeczy. ;)
II. Jak grać dobrze (nawiązanie do I, 1).
-
Trening, trening, trening... jak będziesz mieć do niego chęci i czas to będziesz po prostu grać lepiej.
-
Odbijaj się od ścian (chyba, że jesteś początkujący – wtedy próbuj również gry bez odbijania się – będzie Ci na początku łatwiej).
-
Sztuczki z powtórkami. Wiadomo, oglądanie najlepszych powtórek i próby przystosowania swojego stylu gry do nich, czy po prostu nauka niektórych tricków (takich jak np. w artykule ‘techniki fizyczne’).
-
Graj tyle, ile możesz lub na ile masz ochoty. A jak jej nie masz, patrz punkt I lub po prostu zrób sobie przerwę w grze.
-
Odpowiednie doświadczenie i wyczucie. Pierwsze bardzo często daje początek drugiemu. Wyczucie jest bardzo ważne przy np. odbijaniu się od ścian.
-
Urozmaicenie w stylu gry, brak niepotrzebnych rozbiegów przy skokach, bo niekiedy jest łatwiej, mając wystarczającą prędkość i robiąc obrotowe skoki, odbić się bezpośrednio, niemal równocześnie ze wskoczeniem na schodek.
-
Szybkie myślenie, dobra intuicja i robienie przerw, nawet małych, aby później grać ‘na świeżo’.
-
Nie denerwuj się (taa, łatwo mówić ;) ). Warto poćwiczyć na np. Initial Speed Charger (taki program do IT).
III. Gdzie znaleźć innych graczy (nawiązanie do I, 2).
IV. Różnorodność w grze (nawiązanie do I, 3).
-
Urozmaicaj grę próbowaniem sił np. w JC2, RRML itp. (jak nie wiesz, co to jest, to zajrzyj do Słowniczka).
-
Spróbuj sił na modzie Retro Tower lub na programach do gry typu Initial Speed Changer, Icy Tower Floor Controler.
-
Próbuj różnych stylów gry (mogą być gry mające na celu zastosowanie technik opisanych przez Vina w technikach manualnych).
V. Jak lepiej grać w określonych grach.
-
Floor – patrz poradnik tajka ‘Jak dojść daleko’.
-
Combo – graj różne techniki, łącz je w całość. Priorytet to połączenie dość szybkiej gry z tym, aby zawsze móc łatwo i szybko wskoczyć dwa schodki lub więcej w górę.
-
NML – patrz poradnik tajka ‘Jak dojść daleko w NML’.
-
UNML – Rejump i ustawianie się odpowiednio względem następnego schodka, myślenie o kilka platform naprzód.
-
JC2(3) – to samo co w combo, tylko co 2(3)schodki.
-
JC4(5) – patrz II, 6.
-
RRML – szybka gra z trzymaniem spacji. Umiejętne wykorzystywanie technik.
-
CCC – patrz II, 6 i V, 1.
I to by było na tyle. Życzę Wam, abyście zaszli wraz z Haroldem jak najwyżej robiąc efektowne comba... no i ogólnie, wysokich lotów :) . Pytania i uwagi kierujcie na nasze forum. Dziękuję, mattirab.