Mod Switcher
Mało znany program Icy Tower Mod Switcher nie służy, jak sugeruje nazwa, wyłącznie do zmiany modów, ale generalnie do tymczasowego kopiowania plików do katalogu głównego Icy Tower. Co w tym szczególnego? Otóż katalog główny zawiera nie tylko mody, ale także takie rzeczy jak ustawienia gry, odblokowane schodki, plik odpowiedzialny za przechodzenie do Fun Mode, konfigurację gamepada, zrzuty ekranu czy ProFloor. Wszystko to także możemy podmieniać.
W readme czytamy, że każdy podkatalog katalogu mods\ zawiera pliki do podmiany. To znaczy, że każdy podkatalog jest potencjalnym katalogiem głównym: cała jego zawartość może zostać na czas uruchomienia Icy Tower przekopiowana i wykorzystana przez grę. Zawartość nie musi mieć związku z modami. Jeżeli się uprzemy, możemy stworzyć dwa podkatalogi, jeden, który uruchomi IT z powtórkami jednego brata, drugi, z powtórkami drugiego. Zbiór plików, które są przenoszone do katalogu głównego, nazwijmy wariantem.
Spróbujmy utworzyć wariant, który umożliwi szybkie uruchamianie gry w Fun Mode. Gdy wykorzystany, przeniesie on pomiędzy katalogami dwa pliki: powtórkę umożliwiającą aktywowanie trybu, funmode.itr, oraz plik aktywujący, lets.go. Dlaczego pliki te są niezbędne, do czego służą i skąd je wziąść, przeczytać można na stronie.
- W katalogu mods\ tworzymy podkatalog tryb_funmode\. (Powiedzmy).
- Tworzymy w nim plik o nazwie tryb_funmode.ini.
- Rozpoczynamy plik linijką [tryb_funmode].
Teraz musimy wyszczególnić pliki, które będziemy przenosić.
- Umieszczamy plik aktywujący w podkatalogu tryb_funmode\.
- Umieszczamy powtórkę w podkatalogu tryb_funmode\replays\.
- Dodajemy do pliku linijki file0=lets.go oraz file1=replays\funmode.itr. Ile plików do przeniesienia, tyle linijek. Numerowanie zaczynamy od zera.
- Zapisujemy plik konfiguracyjny. Powinien wyglądać następująco:
[tryb_funmode] file0=lets.go file1=replays\funmode.itr version =1.3.1 code =Johan Peitz graphics =Johan Peitz
Jak widać plik każdego wariantu może posiadać cztery dodatkowe dyrektywy: version=wersja wariantu, code=autor kodu, graphics=autor grafiki oraz sound=autor dźwięku. Możemy je wypełnić, ale nie musimy. Po uruchomienu ITMS.exe oraz wybraniu modyfikacji tryb_funmode pliki powinny zostać przeniesione oraz wykorzystane. W przypadku modów działamy analogicznie, tyle że plik do przeniesienia jest jeden. W razie problemów należy sprawdzić, czy poprawnie nazwaliśmy sekcję pliku konfiguracyjnego. Nagłówek, nazwa pliku oraz katalog muszą być identycznie.