Palety kolorów

- linia 1
- Pierwsze pole zawiera kolor przezroczysty. Następne (czarno-białe) są kolorami: liter na liście rekordów, liter w "przeglądarce replayów", schodków kościanych i chmurnych.
- linia 2
- Ta linia zawiera kolory wieży (ściany, tło itd.)
- linia 3
- Pierwsze dwa pola - czapka Harolda (w menu), następne 2 - jego skóra, następne 2 - symbol "łapki" na jego czapce i kurtce, kolejne 2 - spodnie, następne 2 - kurtka, kolejne 2 - buty. Reszta - nieużywana.
- linia 4
- Pierwsze cztery - drewniane schodki (oraz tabliczki przy pierwszych 3 typach schodków).
- linia 5
- Kombinowałem, analizowałem... i nie jestem w stanie jednoznacznie stwierdzić, co zawiera ta linia. Łopatologicznie rzecz biorąc, wygląda na duplikat linii 2; wygląda na to że nie znajduje zastosowania w grze. Postaram się jeszcze to sprawdzić.
- linia 6
- Pierwsze 3 - "obudowa" licznika combo, kolejne pięć - schodki "gwiezdne" (300-399), pozostałe - nieużywane.
- linia 7
- Pierwsze trzy - nieużywane, kolejne - tło w menu głównym, w menu po przegranej grze, w menu zapisywania powtórki oraz w menu wyboru powtórki do odtworzenia (razem z przyciskami).
- linia 8
- Tło dla przewijającego się w menu głównym tekstu na dole strony.
- linia 9
- Pierwsze 6 - schodki "roślinne" (600-699) oraz tabliczki przy schodkach "Mario" (700-799), następne 7 - schodki "klejowe" (400-499), następne 2 - ??? (niezidentyfikowane jak na razie), ostatni - nieuzywany.
- linie 10-14
- Nieużywane (patrz informacje dodatkowe)
- linia 15
- EYE CANDY - Napisy (litery), gwiazdki, nagrody (NO WAY! itd.), schodki tęczowe (900+) oraz ich tabliczki.
- linia 16
- Nieużywana (dwie ostatnie jak na razie niezidentyfikowane)
-
Dodatkowe informacje
- Pierwsze pole zawiera kolor przezroczystości. Oznacza to, że gdziekolwiek użyjesz tego właśnie koloru, będzie to miejsce "przezroczyste" - będzie widać to, co jest pod spodem (np. tło wieży). Zalecam, aby unikać używania tego koloru w postaciach. Łatwo się pomylić, robiąc np. "cieniowanie"... potem np. "fioletowa" czapka Harolda okaża się przezroczysta. Użycie tego koloru w tle wieży spowoduje zastąpienie go kolorem czarnym (jako że pod spodem nie ma już nic...). Przy okazji pamiętajcie, że po prostu trzeba unikać używania pierwszego koloru z palety. Jeśli potrzebny jest Ci właśnie taki kolor, nic nie stoi na przeszkodzie, aby "przepisać" go np. w któreś miejsce w linii 10, a potem użyć go w postaci. Tak wprowadzony kolor będzie traktowany jak każdy inny.
- W sprawie linii 15: jest to linia zawierająca barwy "eye candy". Gdy licznik combo zostaje włączony, wtedy kolory te zaczynają krążyć (czyli "zamieniać się miejscami"). Oznacza to że kolor czerwony za chwilę stanie się zielony, potem żółty i tak dalej (i vice versa). Kiedy licznik kombo jest nieaktywny, kolory są "nieruchome". Unikaj korzystania z tych barw w swoich postaciach, gdyż może to spowodować np. irytujące miganie czapki Harolda...
- Pola "nieużywane" są rodzajem prezentu dla twórcy postaci. Jeśli chcesz stworzyć nową postać, korzystając z wielu nowych kolorów - na przykład stworzyć płynne przejścia między kolorami w cieniowanej czapce Harolda, masz pełne prawo skorzystać z linii 10-14 i poumieszczać tam swoje kolory. Masz 80 wolnych pól (a pamiętaj, że domyślnych kolorów też możesz używać! Po prostu ignoruj linię 15, a wszystko będzie dobrze), a to więcej niż potrzebuje 99% twórców.
- BARDZO WAŻNE: Pamiętaj, że paleta w pliku postaci jest nadrzędną w stosunku do wszystkich pozostałych - nadpisuje je. Oznacza to, że możesz zmienić kolorystykę całej wieży po prosu tworząc nowy plik postaci (choćby duplikując oryginalnego Harolda), a następnie zmieniając zabarwienie linii 2 na czerwone. Po tej operacji, gdy ta postać zostanie wybrana w grze, Harold będzie skakał wewnątrz krwistoczerwonej wieży. Ta zależność może okazać się przydatna, przy tworzeniu złożonych skinów; możesz dołączyć do skina postać, zmieniającą paletę kolorów.